Speak Out Există muzică bună și proastă

Vorbeste
Există muzică bună și proastă?

În ce măsură muzica - indiferent de gustul personal - poate fi calificată drept „bună” și „proastă”? Ce rost are oricum? Criticii muzicali pot fi păcăliți de experiența lor sau de judecata estetică? Suntem curioși ce trebuie să spuneți despre asta. Ca un arc de viteză.

există

De la Felix Baarß

Există muzică bună și proastă?

Da, întrebarea din titlu este uimitor de simplă. Dar, după cum ați văzut deja în introducere, de fapt servește doar ca instigator, ca un cârlig pentru toate întrebările de urmărire mult mai interesante și mai profunde. Am dori să vă transmitem mingea în acest episod din secțiunea noastră „Vorbește„.

Am fi foarte fericiți dacă ați urmări una dintre întrebări sau dacă alegeți propria direcție pentru contribuția dvs. în caseta de comentarii ↓ de mai jos. Dar acum, în primul rând, referința la un articol legat de subiect - acolo am presupus că turnăm batjocură și batjocură peste diferite videoclipuri muzicale:

Până când te întorci? Apoi am dori să punem următoarele întrebări: Care este temelia unui astfel de ridicol? Doar alergăm în uși deschise? Unde este trecută, probabil, o linie roșie la aroganță?

În orice caz, știu doar răspunsuri colorate subiectiv la astfel de întrebări. Nu trebuie să fie binevenită muzica dacă îi place doar unei persoane? Înainte de a mă plimba cu capul și gâtul, sper că ai cel puțin câteva sugestii de discuție dintr-unul din multele unghiuri posibile pe această temă.

Încă o dată foarte naiv: există muzică bună și proastă? Vorbeste!

Altor cititori le place

să „Vorbește: există muzică bună și proastă?”

Marcel Schindler 8 octombrie 2013 11:54 am Răspunsuri

Practic, muzica este bună. Muzica i-a unit deja pe strămoșii noștri în jurul focului de tabără și a promovat sentimentul de comunitate din clan.

Și este și astăzi similar. Capetele metalice pot fi recunoscute, de obicei, prin coafurile lor tradiționale cu păr lung, ravers-urile după măștile de gaz și hip-hopper-urile prin pantalonii mult prea mari.

Fiecare clan are muzica „sa”.

Mi se pare cel puțin interesant orice tip de muzică și dau șansă fiecărui gen. Dar e ca mâncarea aici, unora le place, alții cred că este o prostie.

Desigur, prefer anumite lucruri: dubstep, transă, hardcore, clasic și rock, dar prefer și pizza la varza roșie, de exemplu

fredy 18 august 2016 12:17 pm Răspuns

Exact părerea mea

audiobus 8 octombrie 2013 12:10 p.m. Răspunsuri

Îmi place să compar muzica cu mașinile. Dacă este bine construit, puteți conduce cât mai departe în jurul lumii și vă puteți distra într-un Fiat Uno cât puteți cu un Ferrari. Dar, doar pentru că ceva are 4 roți și un volan, este departe de a fi o mașină și chiar și cel mai dur drogat de la mașină va renunța la un moment dat dacă lucrurile de bază din construcția unei „mașini” pur și simplu nu sunt corecte, adică căruța trage extrem stânga, plouă pe acoperiș, frânele nu funcționează și nu există scaunul șoferului. ATUNCI poți spune cu siguranță că ACEASTA este o „mașină” proastă și este la fel pentru mine și cu muzica. Cântăreața nu lovește notele, mostrele midi sună ca o tastatură Casio din anii 80 etc. pp. Doar pentru că are un ritm, nu este o muzică bună.

Skellington 8 octombrie 2013 13:00 răspunsuri

Foarte bine! Sunt absolut de acord cu tine. Există mai puțină muzică „proastă”, dar muzica proastă este cu siguranță. Chiar și foarte mult;-)

Mex 08 octombrie 2013 15:22 Răspunsuri

Suportul muzical nu poate fi clasificat ca o realizare proastă.
Putem judeca obiceiurile de ascultare culturală ca fiind bune sau rele, de exemplu pentru că noi scala tonului arab sau asiatic apare „ciudat” ?
Unde ar fi de ex. muzica de film modernă fără influențe orientale, asiatice și exotice ?

Deci, întrebarea este mai mult dacă există melodii rele și bune și este mai probabil să judecați dacă pur și simplu nu vă place ceva sau chiar credeți că este rău (mizerabil) !?

Da, există melodii de genul ăsta, bune și rele, m.M. conform ambelor și, de asemenea, în afară de gustul personal sau de obiceiurile de precărcare și ascultare muzicale.
Cred că, în principiu, veți găsi orice melodie rău care este complet lipsită de orice talent recunoscut sau care stârnește orice emoție, chiar și una negativă.
Cred că „nesemnificativitatea emoțională” este un identificator semnificativ pentru definirea unui cântec rău, în afară de propriul gust.

Cu toate acestea, este mai dificil și mai interesant să definim de ce credem că piesele sunt bune în afara propriei amprente ?
Cred că preferințele personale sunt mult mai importante pentru a evalua o melodie (străină de gen) ca fiind bună.
Fie că este revendicarea artistică muzicală, preferința pentru sunete dure sau moi, tempo-uri rapide sau moderate și Diesus & Jenus etc.
Cea mai simplă definiție pentru un „bun” ar fi pusă de fapt foarte simplu pentru că un cântec ne vorbește !

În opinia mea pur personală, găsesc cântece rele atunci când nu declanșează nicio emoție în mine și aceasta este o diferență flagrantă pentru mine de a judeca dacă pur și simplu nu-mi place o lucrare - pentru că pur și simplu nu este treaba mea sau doar chiar rău, pentru că unui cântec îi lipsește chiar și cea mai mică pretenție la musicalitate și pretenție.

Ibnomat 08 octombrie 2013 23:27 Răspunsuri

Muzica bună vine din inimă, muzica proastă nu.

Skellington 18 august 2016 12:08 răspunsuri

Foarte bine! Acum singura întrebare este cine poate sau vrea să judece asta:)

Mat 09 Oct 2013 11:22 am Răspunsuri

Da, Mex, „nesemnificativitatea emoțională” este cu siguranță o trăsătură. Sunt multe.

Ascult (și uneori fac) muzică de peste 35 de ani.

Și găsiți muzica lansată de la răspândirea masivă a software-ului de secvențieri crăpate din ce în ce mai obositoare, mai lipsită de sens și chiar insuportabilă.

Și ambele: rău în ceea ce privește conținutul și mortul produs.

Chiar mi se pare îngrijorător:), pentru că se pare că freacă emoțiile consumatorilor .

Mex 09 octombrie 2013 13:36 Răspuns

Pot să vă înțeleg îngrijorarea și să vă împărtășesc acest aspect.

Punctele de îngrijorare sunt, în opinia mea, în special aspectele tehnologice, care sunt folosite excesiv și muzica în esența sa ca expresie a declarațiilor emoționale este înlocuită din ce în ce mai mult de trucuri tehnice (și irelevanță).
Asta înseamnă că mi se pare trist când mulți producători își concentrează atenția în prima linie asupra gadgeturilor tehnice (și a unui alt plug-in și a unui alt dispozitiv de distrugere a sunetului etc.) și a esenței muzicale, cum ar fi mesajul, emoția, dinamica, Pierderea din vedere a sufletului etc. a muzicii și melodiilor lor aproape doar fără viață și fără iubire (dar cât mai tare posibil) înregistrate.

În opinia mea, acesta este adesea rezultatul și consecința atunci când producătorii înșiși devin instrumentele programelor și instrumentelor lor - și nu invers, așa cum ar trebui să fie.

Orice Thomas 09 octombrie 2013 14:48 răspunsuri

Mat 09. Oct 2013 15:33 Răspunsuri

Corect, bine/rău este aproape întotdeauna subiectiv. Deci, cu siguranță există muzică proastă.:)

Cu siguranță este și o chestiune a zeitgeistului.

Vreau să introduc cu atenție termenul „înălțimea creației”:

Cu un al patrulea tambur de bas sau un ritm DnB puteți transporta aproape orice, dar spectrul emoțional rămâne restrâns.

Încordarea altor bucle prefabricate, care sunt temporizate automat, nu mărturisește cu adevărat introducerea sentimentului. (toate IMHO)

Acum este, desigur, o generalizare. Excepția dovedește regula.

Superstimularea muzicală actuală (și altele) duce la amorțeală (emoțională). Și cred că e rău;)

Dar poți scrie romane întregi despre asta. [Care a fost probabil intenționat provocator de delamar:)]

Orice Thomas 09 octombrie 2013 17:12

Concluzia dvs. că din această cauză există cu siguranță o muzică proastă (din punctul meu de vedere probabil, de asemenea;-) sau că este. Până în prezent nu există criterii obiective pentru bine și rău (în afară de punctul de vedere mix-tehnic în care unul se conformează în mare măsură), nici în adevăr nu există nici unul, nici celălalt, dacă vrem să filosofăm puțin aici.:-) Și da, puteți face asta Scrierea de romane și argumentarea lor, etc. Delamar vrea să ridice subiecte puțin polarizante pentru a provoca discuții.:-)

Skellington 18 august 2016 12:45

Sunt de acord cu tine în legătură cu „înălțimea creației”. Cei care nu au multe elemente de bază în repertoriul lor pot exprima mai puțin cu ei. Asta este de fapt destul de logic.

Cu toate acestea, de zeci de ani încoace, se poate observa o scădere progresivă a vocabularului muzical și textual al muzicii pop de masă - oricât de relevant ar fi acesta.

În acest context, ar trebui subliniată între timp clasica progresie a coardelor 1-5-6-4, care pare a fi baza fiecărei a doua melodii (dacă o melodie din radioul de succes de astăzi are deloc 4 acorduri). Un astfel de lucru este o dovadă a sărăcirii culturale pe scară largă.

sunet și muzică 18 august 2016 10:44 am Răspuns

Desigur, există muzică bună și proastă:
Bun = Woodstock !
Bad = David Guetta la EM 2016.
Glumind deoparte.
Fără muzică proastă, nu ar exista muzică bună și nu am putea să o apreciem.
Deci, empiric, trebuie să existe muzică proastă și, dacă sunt sincer, trebuie doar să porniți radioul pentru a risipi orice îndoială cu privire la asta !
O să spun Schnatterinchen Rihanna și „gag, gag, gag, gag”.

Alex B din D 18 august 2016 16:05 răspunsuri

Pentru mine nu contează câte acorduri are o melodie, ce gen aparține (bine, nu exact;-) Dacă mă ia în vreun fel, surprinde, atinge, mă inspiră sau mă face să râd atunci este o muzică bună pentru mine. mă enervează, nu mă atinge sau mă enervează. Poate fi bine făcut de meșteșug, dar de multe ori mi se pare prea cerebral sau prea teoretic și sufletul lipsește. Același lucru se aplică dacă ceva sună ca dorit și nu cu pricepere sau simulat, deoarece doar o singură melodie în acest stil are succes în prezent.

Spune-ne părerea ta!

Spune: Cum ai intrat în muzică?

Spuneți: Ce merită pentru dvs. un echipament muzical bun?

Spuneți-vă: experiențe Aha cu muzică și muzică